Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
'Wat doen we dan, en dan, en dan ... ?' Deze vraag ligt voortdurend op de lippen van mensen met autisme. Aangezien zij moeilijk de samenhang zien van wat zij waarnemen, is hun tijdsbesef gebrekkig en de stress groot over wat gaat komen. Zij zoeken naar voorspelbaarheid via routinematig handelen of vervallen in passiviteit. Mensen met autisme hebben het recht zo goed mogelijk geïnformeerd te worden over wat er in hun leven gaat gebeuren. Een belangrijk hulpmiddel zijn dagschema's of tijdlijnen die als een concrete en visuele vorm van communicatie de nabije toekomst verduidelijken.Dit praktijkboek helpt iedereen die verduidelijking en voorspelbaarheid moet bieden aan mensen met autisme op weg bij het opstellen van dagschema's, aangepast aan elke unieke persoon. In het boek komt het hoe en waarom van dagschema's aan bod zowel voor normaal begaafde mensen als mensen met een verstandelijke beperking.Een juist gebruik van dagschema's verhoogt de zelfstandigheid en de flexibiliteit van de mensen met autisme en het verlaagt hun stress. Door dit alles neemt hun zelfwaarde zeker toe
#KVHB:Autisme --- 462.4 --- autisme --- dagschema's --- tijdsbeleving --- 376.44 --- Autisme --- Communicatie --- Dagschema's --- Pictogrammen --- Tijd --- Tijdsbeleving --- Visualisaties --- Autistische kinderen --- 091722.jpg --- Autisme. --- Temps [Perception du ]--Troubles --- Tijd--Waarneming--Stoornissen --- Tijdwaarneming--Stoornissen --- Time perception disorders --- tijd --- Personen met autisme (autisme) --- C5 --- maatschappelijk leven --- welzijnszorg --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Autism --- Treatment --- Patients --- Time perception --- PHL-Healthcare 12 --- autismespectrumstoornis (ASS) --- #gsdbP --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
1. Autisme en vrije tijd 2. Het aanleren van vrijetijdsvaardigheden 3. Georganiseerde vrije tijd 4. Niet-georganiseerde vrije tijd 5. Kiezen 6. Samen vrije tijd doorbrengen 7. Motorische activiteiten en sport
Autisme. --- Vrijetijdsbesteding. --- Orthopedagogics --- vrijetijdsbesteding --- autisme --- orthopedagogiek --- Psychiatry --- Autisme --- Autistische kinderen --- Vrije tijd --- Vrijetijdsbesteding --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Recreatie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Mag hij alleen eten tijdens de maaltijd? Kunnen we nog uitstappen maken? Mag hij altijd dezelfde puzzel maken? Wat kan ik doen als hij zichzelf verwondt? Heeft hij echt beloningen nodig? Vertrekt vanuit dagelijkse situaties, erg gericht op de praktijk. Boordevol concrete tips en aandachtspunten, in een heldere en duidelijke stijl. Voor iedereen die werkt in een leefgroep waar mensen met autisme verblijven, maar ook voor psychologen, orthopedagogen, logopedisten, ergotherapeuten...
Mentaal gehandicapten ; hulpverlening. --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Hulpverlening --- Autisme --- 462.4 --- 376 --- Leefgroepen --- Personen met een mentale handicap --- Autistische kinderen --- Mentaal gehandicapten --- Hulpverlening. --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Tijd is onontbeerlijk in het menselijk bestaan. Het helpt ons om na te denken over het verleden, geeft ons grip op wat er om ons heen gebeurt en wat er komen gaat. Mensen met autisme hebben het echter extra moeilijk om samenhang in de tijd te ontwaren.Autisme en tijdsbesef richt zich tot iedereen die verduidelijking en voorspelbaarheid wil bieden aan mensen met autisme.Aan de hand van een tienstappenplan legt auteur Steven Degrieck uit waarom tijd voor iedereen cruciaal is, en hoe we helder kunnen communiceren met mensen die problemen hebben om tijd inzichtelijk te krijgen in hun leven. Hij reikt daarbij praktische handvatten aan, waardoor je in de dagelijkse omgang onmiddellijk met mensen met autisme aan de slag kunt.
Autisme --- Hulpverlening --- 462.4 --- autisme --- dagschema's --- 376.44 --- Communicatie --- Tijdsbesteding --- Autistische kinderen --- Autism --- Treatment --- Time --- Psychological aspects --- PXL-Healthcare 2015 --- communicatie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Om mensen met een autismespectrumstoornis die kennis en vaardigheden aan te leren waarmee ze kunnen overleven in een wereld die niet op hun leest geschoeid is, volstaat theoretische kennis over autisme niet. Theorieën helpen wel bij het begrijpen van deze uitzonderlijke stoornis, maar op de werkvloer is vooral praktische kennis nodig. De auteur weet als geen ander de theoretische kennis over autisme te vertalen in bruikbare, concrete en praktische adviezen. Met dit boek biedt hij een handige leidraad bij het opzetten van leeractiviteiten. Naast de vele concrete voorbeelden bevat dit werk een erg heldere beschrijving van hoe men leeractiviteiten op maat kan ontwikkelen voor zowel mensen met autisme als mensen met een verstandelijke handicap. Erg vernieuwend is het extra deel over aangepaste activiteiten om een gesprek tot stand te brengen met begaafde mensen met autisme.
Autisme. --- Communicatie --- Mentaal gehandicapten. --- Autisme --- Communicatie ; mentaal gehandicapten --- Autisme : leerprocessen --- 376.4 --- 616.89 --- Autistic Disorder. --- autisme --- leerprocessen --- ontwikkelingsstoornissen --- Onderwijs --- 462.4 --- Gedragsstoornissen --- Leerprocessen --- Ontwikkelingsstoornissen --- Opvoeding --- Vaardigheden --- ontwikkelingsproblemen --- Personen met autisme (autisme) --- 376.44 --- Leren --- Werkhouding --- Zelfredzaamheid --- Autism --- Autism, Early Infantile --- Autism, Infantile --- Kanner's Syndrome --- Disorder, Autistic --- Disorders, Autistic --- Early Infantile Autism --- Infantile Autism --- Infantile Autism, Early --- Kanner Syndrome --- Kanners Syndrome --- Enseignement --- Autistische kinderen --- (zie ook: groeistoornissen) --- Toerisme en vrije tijd --- Motorische vaardigheden --- Sport --- Vrije tijd --- snoezelen --- vrijetijdsbesteding --- Spel/sport bij personen met een handicap (vrijetijdsbesteding bij personen met een handicap) --- Vrijetijdsbesteding (vakantie) --- Tourisme et loisirs --- 030053.jpg --- Autistic Disorder
Choose an application
Om mensen met een autismespectrumstoornis die kennis en vaardigheden aan te leren waarmee ze kunnen overleven in een wereld die niet op hun leest geschoeid is, volstaat theoretische kennis over autisme niet. Theorieën helpen wel bij het begrijpen van deze uitzonderlijke stoornis, maar op de werkvloer is vooral praktische kennis nodig. De auteur weet als geen ander de theoretische kennis over autisme te vertalen in bruikbare, concrete en praktische adviezen. Met dit boek biedt hij een handige leidraad bij het opzetten van leeractiviteiten. Naast de vele concrete voorbeelden bevat dit werk een erg heldere beschrijving van hoe men leeractiviteiten op maat kan ontwikkelen voor zowel mensen met autisme als mensen met een verstandelijke handicap. Erg vernieuwend is het extra deel over aangepaste activiteiten om een gesprek tot stand te brengen met begaafde mensen met autisme.
Autistic Disorder. --- autisme --- ontwikkelingsstoornissen --- 462.4 --- Autism --- Autism, Early Infantile --- Autism, Infantile --- Kanner's Syndrome --- Disorder, Autistic --- Disorders, Autistic --- Early Infantile Autism --- Infantile Autism --- Infantile Autism, Early --- Kanner Syndrome --- Kanners Syndrome --- Autisme --- Didactisch proces --- Leerstoornissen --- Ontwikkelingsproblemen --- Autistic Disorder --- Leerstoornis --- Ontwikkelingsprobleem --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Mag hij alleen eten tijdens de maaltijd? Kunnen we nog uitstappen maken? Mag hij altijd dezelfde puzzel maken? Wat kan ik doen als hij zichzelf verwondt? Heeft hij echt beloningen nodig? Autisme en verstandelijke beperking in de leefgroep vertrekt vanuit een aantal praktische vragen die opvoeders en begeleiders zich regelmatig stellen. Die vragen ontstaan doorgaans rond allerlei dagdagelijkse situaties. Denk bijvoorbeeld aan maaltijden, vrije tijd, routines, rigiditeit, probleemgedrag, interacties met andere bewoners... Het boek beantwoordt 33 vragen en leidt de lezer op die manier tot een beter begrip van het soms erg vreemd lijkende gedrag van mensen met autisme. Daarnaast reikt het bij elke vraag tal van concrete handvatten aan door uitvoerig in te gaan op de hamvraag: Wat kan ik doen? Voor iedereen die werkt in een leefgroep waar mensen met autisme en een verstandelijke beperking verblijven, maar net zo goed voor psychologen, orthopedagogen, logopedisten, ergotherapeuten...
Choose an application
Een vooral praktisch boekje, waarin theoretische inzichten over autisme worden omgezet in een handige leidraad voor het opzetten van leeractiviteiten. Naast vele concrete voorbeelden bevat dit boek een erg heldere beschrijving van hoe men 'leeractiviteiten op maat' kan ontwikkelen voor zowel personen met autisme als mensen met een verstandelijke handicap. Er is ook een deel opgenomen over aangepaste activiteiten om een gesprek op te zetten met begaafde mensen met autisme. Het boekje bevat veel illustraties en handige tips.
Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- autismespectrumstoornis (ASS)
Choose an application
Dit allesomvattende, toegankelijke basisboek over autisme biedt concrete antwoorden op de meest voorkomende vragen die ouders van kinderen met autisme zich stellen. Hoe herkennen we autisme? Weten we of de diagnose die is gesteld ook juist is? Wat zijn de oorzaken van autisme? Welke behandeling is de beste voor ons kind? Hoe kunnen we ons kind helpen in zijn vrije tijd? Hoe gaan we om met uitdagend en moeilijk gedrag? En hoe kunnen we het beste communiceren met ons kind? (Bron: covertekst)
Autisme --- Diagnostiek --- Oorzaken --- Denken --- Behandeling --- Communicatie --- Gedrag --- 462.4 --- Aspergersyndroom --- Gedragsproblemen --- autisme --- communicatie --- diagnose --- gedragsproblemen --- 467 --- 376.44 --- Gedragsstoornissen --- Vrijetijdsbesteding --- Autistische kinderen --- Kinderen --- Ouderschap --- Hulpverlening --- 111533.jpg --- Autisme ; kinderen --- #KVHB:Autisme --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- Developmental psychology --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- Autistische kinderen. --- Autism in children --- Treatment --- Parents of autistic children --- departement Lerarenopleiding 10 --- autistische kinderen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Tijd is onontbeerlijk in het menselijk bestaan. Het helpt ons om na te denken over het verleden, geeft ons grip op wat er om ons heen gebeurt en wat er komen gaat. Mensen met autisme hebben het echter extra moeilijk om samenhang in de tijd te ontwaren. Autisme en tijdsbesef richt zich tot iedereen die verduidelijking en voorspelbaarheid wil bieden aan mensen met autisme. Aan de hand van een tienstappenplan legt auteur Steven Degrieck uit waarom tijd voor iedereen cruciaal is, en hoe we helder kunnen communiceren met mensen die problemen hebben om tijd inzichtelijk te krijgen in hun leven. Hij reikt daarbij praktische handvatten aan, waardoor je in de dagelijkse omgang onmiddellijk met mensen met autisme aan de slag kunt.
autisme --- tijdsbegrip --- tijdsbesef --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Social policy and particular groups --- 462.4 --- Autistische kinderen --- Autisme --- Hulpverlening --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Autismespectrumstoornis
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|